Zorganizowane miejsce pracy zdecydowanie usprawni wykonywanie zadań i uprzyjemni dzień. Zadbanie o odpowiednie dostosowanie mebli jest szczególnie istotne dla naszego zdrowia. Pracownicy biurowi spędzają, siedząc często połowę dnia, co ma duży wpływ na ich kręgosłup.
Nowoczesne biurka posiadają wiele przemyślanych rozwiązań. Bez problemu można dostosować je do wysokości pracownika. Niekiedy istnieje także możliwość podnoszenia blatu pod odpowiednim kątem. Biurko należy dobrać według jego przeznaczenia. Inne modele sprawdzą się dla księgowego, inne zaś przeznaczone są dla architektów. Odpowiednie ustawienie stanowisk w biurze może ułatwić współpracę konkretnym działom firmy. Meble biurowe powinny być zatem ustawne, mieć możliwość dostosowania do różnych pracowników, a także odpowiednią ilość miejsca na komputer i organizację dokumentów. W tym celu niezbędne będą w biurku szuflady, a także dopasowane segregatory i sortery. Uporządkowanie wniosków i druków, usprawni pracę i zapobiegnie utracie ważnych dokumentów. Do szuflad można zakupić specjalne wkłady, które umożliwiają podzielenie wnętrza na mniejsze przegrody. Przydatne są również koszyki, w których można przechowywać przybory biurowe lub pieczątki. W wielu firmach niezbędne będzie również, aby biurko posiadało zamykaną na klucz szafkę na przechowywanie dokumentów.
Dla wygody pracy i dbania o zdrowie równie istotne jest dobranie odpowiedniego krzesła. Krzesła metalowe lub plastikowe, które mogą się obracać, powinny również mieć możliwość regulowania wysokości. Ich obicie powinno być wygodne i wykonane z trwałych materiałów najwyższej jakości. Należy zadbać także o dobre oświetlenie stanowiska pracy. Duże okna wcale nie gwarantują wygody, ponieważ często słońce może oślepiać pracowników. Z tego powodu przydatne są rolety lub zasłony, a na biurkach należy umieścić lampki biurowe. Przydatna w biurze jest również klimatyzacja lub przenośny wiatrak.
Po każdym dniu pracy biurko należy posprzątać i przygotować na następny dzień. Dzięki temu wszystko trafi na swoje miejsce, a na stanowisku nie utworzy się sterta nieznanych dokumentów z całego tygodnia. Jest to szczególnie istotne, jeśli biurko dzielą między sobą na przykład pracownicy zmianowi.